Pozitii de yoga pentru hemoroizi

Pentru a intelege legatura dintre practicarea yoga si procesul de vindecare al bolii hemoroidale, trebuie sa avem cateva notiuni fiziopatologice despre aceasta afectiune atat de comuna. Astfel, definitia data de manualele de medicina este doar aparent simpla: hemoroizii sunt inflamatii ale venelor anorectale. Problema adevarata devine evidenta abia dupa ce pacientul intelege urmatoarea informatie: canalul rectal este format dintr-o serie de muschi de dimensiuni reduse si de forma circulara. Acesti muschi au o forta de contractie foarte mare, ceea ce se traduce printr-o presiune ridicata intr-un spatiu limitat. Pentru a putea sa se mentina functionarea corecta a acestor muschi, este necesara o oxigenare adecvata, oxigenare care este asigurata, la randul ei, de o retea de complexa de vase de sange. Peretii vaselor de sange de la nivelul canalului rectal sunt construiti din anumite materiale biologice, materiale care nu se gasesc decat in zone ale corpului in care presiunea interna este ridicata. Intregul sistem digestiv si mai ales cel inferior respecta legile fizicii. Astfel, este necesara o echilibrare a presiunii venita din mediul intern cu presiunea externa pentru ca sistemul sa functioneze la parametri optimi. Practic, in momentul in care oricare dintre presiuni se modifica, pacientul devine predispus la aparitia hemoroizilor. Tratamentul este, de cele mai multe ori, medicamentos, dar sunt pacienti care prefera metodele alternative, cum sunt terapiile naturiste sau cele fizice. In mod evident, printre terapiile fizice se numara si practicarea yoga.

Yoga si hemoroizii

Cele mai folosite pozitii de yoga in terapia antihemoroidala sunt:

  • Lumanarea: presupune foarte putina conditie fizica preexistenta inceperii acestui tip de tratament. Practic, pacientul se aseaza pe spate la aproximativ douazeci de centimetri de un perete perfect drept. Incet si fara a brusca muschii picioarelor sau ai partii inferioare a spatelui, va ridica cate un picior si le va aseza pe perete. Apoi, pacientul se va deplasa spre perete pana cand distanta dintre partea posterioara a coapselor si perete este de doar cativa centimetri. Este de preferat chiar ca picioarele sa atinga peretele in intregime, daca pacientul are suficienta flexibilitate. Acest exercitiu ofera posibilitatea micsorarii presiunii pe care corpul pacientului o aplica pe zona lombara si pe zona pelviana, ceea ce se traduce, cel putin in teorie, printr-o scadere a inflamatiei de la acest nivel. Totusi, daca pacientul nu are suficienta flexibilitate, pozitia „lumanare” poate induce o anumita stare de stres muscular si poate genera dureri ascutite, intense, dar de scurta durata. Exercitiul trebuie efectuat prima data cu foarte mare grija si, daca persoana in cauza nu il poate executa corect, se poate trece la urmatorul exercitiu yoga pentru tratarea hemoroizilor.
  • Indoirea trunchiului: pozitia necesita putine explicatii, fiind mai mult decat evidenta. Totusi, este bine de stiut ca pacientul trebuie sa se aseze pe o suprafata perfect plana si, daca este posibil, pe o suprafata dura. Astfel, este indicat ca persoana in cauza sa exerseze pe parchet si nu pe covor. Totodata, efectuarea acestui exercitiu yoga pentru hemoroizi este complet interzisa daca pacientul se afla pe o suprafata dura, dar rece, cum este gresia sau marmura. Pozitia are drept scop micsorarea presiunii de la nivelul intregului tract gastro – intestinal, pentru a reduce posibilitatea instalarii stazei gastrice si, prin urmare, aparitia constipatiei de faza cronica. Problemele cu aceast exercitiu se prezinta atunci cand pacientul trebuie sa il repete. De obicei, indoirea trunchiului necesita dedicarea a aproape jumatate de ora pe zi, timp in care pacientul trebuie sa execute cam o suta de repetari. Din pacate, daca persoana in cauza nu are o conditie fizica medie spre buna, repetarile devin dureroase si practic imposibile dupa a douazecea oara. Pentru acesti pacienti, exista si alte variante de exercitii yoga.
  • Pozitia copilului: pacientul se aseaza in genunchi, cu bratele perfect intinse si cu palmele pozitionate pe coapse. Mentine aceasta pozitie timp de cateva secunde, numarand pana la zece. Apoi, se apleaca in fata cu grija, deplasand si bratele in aceiasi directie, pana cand palmele ating podeaua, iar pieptul pacientului se afla asezat pe coapse. Pozitia trebuie mentinuta timp de zece secunde, apoi exercitiul se repeta de cel putin cincisprezece ori. Acest exercitiu imbunatateste respiratia pacientului, dar si circulatia sangelui din portiunea inferioara a corpului, deci si din zona anala, conducand la diminuarea sanselor de aparitie a hemoroizilor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s